A gazdaság egy nagyon elterjedt eszköze az előre fizetés.
Ezzel nincs is semmi baj, kényelmes üzleti model egy előre feltöltött mobiltelefon egyenleg, vagy vásárlási utalványok vásárlása ajándék céljára vagy akár csak villamosjegy előre vásárlása és csak érvényesítése az utazáskor.
Azonban van egy probléma, ha ezek az előre kifizetett árúkat nem adják oda illetve ezeket az előre kifizetett szolgáltatásokat nem teljesítik.
A cégek így meg nem érdemelt, ellentételezéssel nem megszolgált bevételt kapnak, amit vaélamilyen módon élveznek is, így nem sokat tesznek ellene, hogy a tiszes, igazságos rend megvalósúljon.
Erre törvény kellene, mert ugye létezik fogyasztóvédelem meg tisztességes üzleti magatartás.
Elég lenne egy törvény, miszerint a cég a nem ellentételezett bevételek 90%-át adóként be kell hogy fizesse. (Elfogadva 10% költségátalányt.)
Ez arra ösztönözné őket, hogy az ügyfélnek szolgáltassanak inkább, az ügyfél megelégedettségét keressék.
Pl. kitolják a határidőket vagy az ügyfélnek fizessenek vissza, más szolgáltatásra is felhasználóvá tegyék az összeget, stb.