Akció javaslatok ellenzéknek

Mocskos szájú

2020. március 12. - Vaki Vaki

Egy debreceni professzornak igen csúnya beszéde volt, így a hallgatóság nő tagjai megegyeztek, hogyha legközelebb csúnya szavakat használ az előadóban, akkor egyöntetűen elhagyják a termet. Persze ez eljutott a professzor fülébe is. A következő előadásán pedig tényleg nem hangzott el egyetlen csúnya szó sem.
Már szinte teljesen befejezte az előadást, amikor megállt és a hallgatósághoz fordult:
- Hölgyeim, hallották hogy nagyfaszú négerek érkeznek városunkba?
Erre a hölgyek elindultak a kijárat felé.
A professzor azonban folytatta:
- Ne siessenek hölgyeim! Csak holnap érkeznek!

A vírusról

Én a vírustól nem nagyon félek. Voltak és lesznek vírusos megbetegedések.
Én az egészségügy állapotától és az impotens, tolvaj kormánytól félek.
Mert visszavet minket a XIX. századba.
Egészségügyben is csak annyi marad nekünk. Mint akkor.
Miközben szerencsésebb népek már a XXI. században élnek.

Most ki is a népírtó?... csak nem valami 0rbán viselkedése, a benne rejló mély hatalomvágy és korrupció, a faszsága?

Felmelegedés

Az én mániám, hogy nem érdekel hogy az emberi beavatkozás következménye-e a klímaváltozás.
Ha hideg van fűtünk, ha túl meleg akkor klímát kapcsolunk be.
Ha aszály jön, akkor öntözünk.
Ha a Föld nem úgy "szuperál" ahogy szeretnénk, akkor elsőként lokálisan kell kivédeni a problémát, legalábbis csillapítani (pl. stadionok helyett víztározók és öntöző rendszerek építése) aztán ha a közvetlen életterünk biztosítja a túlélést, akkor teszünk globális lépéseket, "klimatizáljuk" a Földet. Ahogy lehet.
Az ember ilyen.
Folyamatosan komfortosítja az életterét.
Először csak a lakását klimatizálja, majd egész városokat fed majd be és klimatizál végül megoldja, hiogy az egész bolygón képes legyen valamiféle szabályozásra.

A vezetés kötelmei

A vezetés az erőforrások optimális allokálásának műváészete.
Aki rosszul használja az erőforrásokat, az rosszul vezet.
A vezetés nem kötelező, hanem önként vállalt feladat.
Aki vállalja, az kellene hogy vállalja a következményeit is a rossz döntéseinek.

De mondok gyakorlatibb példát.
Ha egy cég vezetője a munkavédelmi költségeket inkább a vállalati üdülőre költi, és az elégtelen munkavédelem miatt meghal egy dolgozója, akkor börtönbe kerül. Ha a munkavédelem elfogadható, a törvényekben elvárt mértékben teljesült, csak akkor teheti meg hogy pl. az üdülőre költ.

A politikus miért is kér ettől eltérő, más elbírálást?

 

Szóval lehet büntetlenül stadiont építeni, amíg elégtelen korházi ellátás miaztt halnak meg emberek?

Iskolaérettség és tanrend

Az érett gyerek unatkozik az óvodában, így az óvónőnek is nehezebb vele, elengedi, hagy menjen a suliba.
Az íráshoz valóban kell az ügyes kéz és pont emiatt az egész tanrend súlyosan hibás.
Egyszerre írni-olvasni tanulni, szerintem nagy hiba!
Ha én tervezném, akkor elsőben csak nagybetűket tanulnának a gyerekek és csak gépen írnának, mellette persze sok manuális feladat, rajztól barkácsoláson át a gyöngyfűzésig meg mit tudom én. Ez is egy szakma.... jobb helyeken,
Ez már minden elsősnek elég hogy a házifeladatokat megértsék (amiket persze erősen korlátozni kell, nem szabad hogy túlzásba vigyék), írt anyagokat kaphassanak és képesek legyenek lejegyezni fontos dolgokat (pl. a könyv hanyadik lapja a feladat).
Csak másodikban kezdenének a kisbetűket olvasni és kézzel írni nagybetűket. Mert azokat könnyű mindenkinek "lerajzolni".
Csak később (ha a kéz alkalmas) tanulnák a kisbetűk írását, és ugye még az sem kellene hogy kényszeresen együtt tanulják azt. Miért lenne gond, ha az egyik gyerek másodikban írta a kisbetűket, a másik meg csak harmadikban?
Részemről a folyóírást teljesen kihagynám, csak nyomtatott betűket írnának a gyerekek, ezzel szemben a gépírást komolyan venném már elsőtől.
Nem ismerek senkit, aki felnőttnént még folyó írással ír, amit kell lejegyezni azt egy gyorsításban kissé deformált, de nyomtatott betű írással jegyzetel.

Megjegyzem ez megfigyelés is, nem csak elmejáték.
A kisgyerekeim maguktól megtanulták a nagybetűket, egyszerűen a kérdezéssel: "az milyen betű?"
És lerajzolni is próbálták, játékból, ez még az ügyetlen kezű lányomnak is ment, míg egy évvel később az iskolában az írás már problémás volt a kézügyesség hiánya miatt.
A gépelés meg egyszerűen mintaillesztés. Ismeri, tudja olvasni a nagybetűt, képes megtalálni a billentyűzeten és lenyomni.

Ezzel szemben a vakon gépírás megtanulása mára annyira alap lenne, hogy 50 évnyi géphasználat alatt iszonyűan megtérülne a hatékonyságjavulással.

A migráció Európának hasznos...

A migráció Európának hasznos, de fontos lenne elkülöníteni keményen a menekült és migrációs folyamatokat.
A menekült ideiglenes tartózkodás. A migráció hosszú, akár végleges letelepedés munkavállalással.
A menekült is kérelmezhessen bevándorlást, de ugyanolyan eséllyel legyen mint bárki másnak.
És a legfontosabb rendezőerő bevándorlásban az, hogy a befogadó számára hasznos legyen a bevándorló.
Dolgozzon, adózzon, pótolja az EU-bán létező valamely hiányt, igényt.
Erre talán a legjobb az angolszász féle pontozásos módszer.
Azért tudomásul kell venni egy bevándorlónak, hogy tennie kell érte, hogy használhassa azt a fizikai és társadalmi infrastruktúrát, amit a korábban már itt élő őseink alkottak, vagyis ez is valamiféle örökség., innen az itt születettek magántulajdona..

A választási rendszer rendbetétele

Én már odáig jutottam, hogy marad a sorsolás!

Csak pártlistákon szakmai jogalkotókból áll az egyik ház, ezek választásokkal kerülnek be.
A másik ház teljesen sorsolásos alapon és törvény tiltja, hogy a pártok bármi módon befolyásolják ezeket a reprezentatív képviselőket.
Egy törvény meg akkor léphet életbe, ha a reprezentatív-véletlen választott ház jóváhagyja.
Ezek tudják, hogy mennek vissza és azt az életet fogják élni, amit a törvénnyel megszavaztak.

Mert jelenleg a leggátlástalanabb, legkorruptabb (akik a legtöbb pénzt gründolják a választási alapjukba, naná viszonosságot sem várnak el ezért, persze) és legerőszakosabbak kerülnek hatalomra.
Nem jó konstelláció!